Nazwa szkolenia: Umiejętności interpersonalne w pomocy społecznej
Szkolenie przeznaczone dla pracowników: Urzędów Miast i Gmin, MOPS, PCPR, PCPR, DPS, Ośrodków Interwencji Kryzysowej, Ośrodków Socjoterapii, Świetlic Środowiskowych, Punktów Konsultacyjnych
szczególnie: : urzędników obsługujących klientów/petentów oraz nowych / nowoprzyjętych pracowników
Cel: doskonalenie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych
Termin I: 17.10.2018 Miejsce: Łódź cena: 429 zł
Termin II: 13.11.2018 Miejsce: Toruń cena: 429 zł
Termin III: 04.12.2018 Miejsce: Kielce cena: 429 zł
Program szkolenia:
- SAMOWIEDZA JAKO GŁÓWNY CZYNNIK ROZWOJU JEDNOSTKI:
– wprowadzenie do problematyki z zakresu kontaktów międzyludzkich – interakcje
– uwarunkowania poznania społecznego (selekcja, organizacja, interpretacja), uproszczone strategie poznawcze, „etykietowanie” – generalizacja, samosprawdzające się przepowiednie
– potrzeby realizowane poprzez proces komunikowania się (fizjologiczne, tożsamościowe, społeczne, praktyczne). - CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA CHARAKTER RELACJI INTERPERSONALNYCH:
– zainteresowania, postawy, nastawienie
– czynniki osobowościowe w procesie porozumiewania się – temperament, rozpoznawanie typów zachowań; zdolności, samowiedza („ja” publiczne i „ja” prywatne), samoocena, samokontrola, autokorekta, sterowanie tożsamością i wrażeniem, optymizm, pesymizm, ekstrawersja, introwersja, zewnątrz- i wewnątrzsterowność
– autoprezentacja - ASERTYWNOŚĆ:
– zachowania asertywne i nieasertywne (bierne, agresywne, manipulujące)
– typy sytuacji, mapa asertywności
– zastosowanie praktyczne w różnych sytuacjach życiowych: realizacja własnych praw, odmowa, pochwała, krytyka (warunki asertywnej krytyki), ochrona prywatności, komunikowanie własnych emocji, popełnianie błędów - ROLA PROCESÓW EMOCJONALNYCH W KOMUNIKACJI WZAJEMNEJ
– empatia, „kontrakt pomocowy”
– inteligencja emocjonalna – rodzaje altruizmu,
– EQ w pracy i innych rodzajach kontaktów interpersonalnych.
– oczekiwania i potrzeby w kontaktach międzyludzkich (niezaspokojenie potrzeb)
– frustracja jako efekt niewykorzystania zdolności. - PROCES KOMUNIKOWANIA SIĘ:
– model porozumiewania się (współpraca i rywalizacja)
– właściwości procesu komunikacyjnego, kompetencje komunikacyjne, techniki ingracjacyjne
– reguły rządzące porozumiewaniem się (status społeczny, role społeczne, odległość, płeć, normy społeczne, kulturowe, religijne),
– warunki poprawnej komunikacji (aktywne słuchanie, wiarygodność, style konwersacji, precyzja przekazu, intymność i dystans, dominacja, submisja., wyuczona i sytuacyjna bezradność, zachowania prospołeczne)
– rodzaje komunikacji: komunikacja werbalna i niewerbalna
– błędne przekonania na temat komunikacji (uprzedzenia, przesądy)
– pułapki i bariery komunikacyjne (zniekształcenia w procesie komunikacji, rola szumów w informacji, strategie dominacyjne i strategie współpracy, manipulacja) - KONFLIKTY:
– geneza konfliktów społecznych
– analiza sytuacji konfliktowej (etapy narastania konfliktu)
– style reagowania w sytuacji spornej (oczekiwania, osobowość)
– negocjacje jak sposób rozwiązywania konfliktów (typy negocjacji, cechy dobrego i skutecznego negocjatora) - WŁAŚCIWY DOBÓR AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ.
– uzdolnienia i uwarunkowania osobowościowe a typ aktywności zawodowej.
– wpływ właściwego doboru aktywności zawodowej na samorealizację.
– skuteczność działania a poczucie satysfakcji i efektywności zawodowej
– analiza sytuacji zadaniowej.
Po zakończonym szkoleniu uczestnikom wystawiamy certyfikaty
Cena szkolenia od uczestnika: to kwota brutto na osobę. Cena zawiera udział w zajęciach dydaktycznych, materiały do zajęć, serwis kawowy.
Informacje i zapisy: 42 632 25 91
e-mail:biuro@creator.edu.pl