Nazwa szkolenia:
Współpraca pośrednika pracy i specjalisty ds. rozwoju zawodowego
w obsłudze osób zarejestrowanych:
Indywidualny Plan Działania, organizacja szkoleń grupowych i indywidualnych w 2015 roku w aspekcie nowych przepisów – badanie zapotrzebowania na szkolenia, plan szkoleń, badanie efektywności szkoleń, współpraca z partnerami rynku pracy
Urzędów Pracy,
Szczególnie: pośredników, specjalisty ds. rozwoju zawodowego
Termin I. : 29 czerwca – 3 lipca 2015 Miejsce: Łeba
Cena: 1990zł
Przyjazd 29.06 od godz. 12.00, rozpoczęcie zajęć godz. 14.00. Zakończenie szkolenia 03.07 godz.14.00
Termin II. : 21-24 września 2015 Miejsce: Wrocław
Cena: 1700zł
Przyjazd 21.09 od godz. 12.00, rozpoczęcie zajęć godz. 14.00. Zakończenie szkolenia 24.09 godz.14.00
- Nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu skutecznej współpracy pomiędzy kluczowymi stanowiskami w Centrum Aktywizacji Zawodowej (współpraca na linii pośrednik pracy – specjalista ds. rozwoju zawodowego).
- Zwrócenie uwagi na realizację właściwej współpracy pośrednika pracy ze specjalistą ds. rozwoju zawodowego w celu wdrażania IPD.
- Podział kompetencji między poszczególnymiw ramach Centrum Aktywizacji Zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem pośrednika pracy i specjalisty ds. rozwoju zawodowego – przejrzystość realizacji zadań.
- Zasady planowania i dokumentowania ścieżki aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Przepływ informacji między pośrednikiem pracy a specjalistą ds. rozwoju zawodowego oraz pomiędzy CAZ a innymi komórkami jako gwarant skutecznej realizacji procesu aktywizacji zawodowej.
- Uświadomienie celu Indywidualnego Planu Działania klientowi i jego roli w realizacji IPD.
- Prawidłowa ścieżka osoby bezrobotnej w obrębie IPD w ramach świadczonych usług rynku pracy.
- Zasady współpracy pośrednika pracy i specjalisty ds. rozwoju zawodowego przy tworzeniu i realizacji IPD.
- Indywidualny Plan Działania jako „inna forma pomocy określona w ustawie” – konsekwencje w praktyce.
- Warunki zakończenia Indywidualnego Planu Działania.
- Monitorowanie IPD, ocena przydatności udzielonej pomocy, bilans IPD, kontrola realizacji.
- Plan postępowania z klientami w sytuacjach, gdy dotychczasowy Indywidualny Plan Działania nie przyniósł zamierzonych efektów.
- Podstawy prawne realizacji usług szkoleniowy w urzędzie pracy z uwzględnieniem nowych regulacji prawnych.
- Badanie zapotrzebowania na szkolenia.
- Opracowywanie i upowszechnianie informacji o możliwościach i zasadach korzystania ze szkoleń realizowanych przez urząd pracy.
- Tworzenie planu szkoleń w urzędzie pracy.
- Zasady ustalania zakresu tematycznego i określania jakości oferowanych szkoleń.
- Kryteria wyboru instytucji szkoleniowych mających realizować usługę szkoleniową.
- Opracowywanie projektu umowy szkoleniowej.
- Postępowanie w przypadku nie przestrzegania warunków umowy przez strony.
- Ustalenie kryteriów doboru kandydatów.
- Prawa i obowiązki osoby kierowanej.
- Obieg dokumentów przy organizacji szkoleń.
- Obszar współpracy specjalisty ds. rozwoju zawodowego w zakresie organizacji szkoleń z innymi kluczowymi stanowiskami w ramach CAZ, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z pośrednikiem pracy.
- Finansowanie kosztów egzaminów, licencji, studiów podyplomowych oraz udzielanie pożyczek finansowych – wnioski i umowy.
- Reguły prowadzenia dokumentacji szkoleniowej.
- Monitoring, badanie efektywności i skuteczności szkoleń grupowych oraz indywidualnych.
- Współpraca specjalisty ds. rozwoju zawodowego i pośrednika pracy z partnerami rynku pracy.