Warsztat trenerski dla doradców zawodowych
Szkolenie przeznaczone dla pracowników: PUP
szczególnie: dla doradców zawodowych
- nabycie kompetencji z zakresu prowadzenia kursów, szkoleń, treningów, prezentacji oraz wystąpień publicznych, a także doskonalenie posiadanych umiejętności w tym zakresie,
- poznanie i zastosowanie nowoczesnych technik, metod i środków stosowanych przez trenerów i szkoleniowców,
- praca nad własnym warsztatem trenerskim.
1. Komunikacja interpersonalna w szkoleniach
Umiejętności interpersonalne, reguły i zasady komunikacyjne w grupie, podstawowe rodzaje pytań, poziomy słuchania, zasady efektywnego słuchania, zachowania niewerbalne, doskonalenie własnych umiejętności szkoleniowca
2. Edukacja dorosłych.
Zasady uczenia dorosłych, standardy edukacyjne, jakość kształcenia, techniki pracy z grupą, sylwetka trenera.
3. Praktyczne wskazówki dla osób prowadzących szkolenia.
Liczebność grupy, indywidualizm uczestników szkolenia, wzbudzanie aktywności w grupie, sposoby nauczania. czas szkolenia, dokumentacja szkoleniowa, sprzęt szkoleniowy, o czym mówić a czego mnie mówić . 4. Zasady prezentacji i prowadzenia warsztatów.
Przygotowanie prezentacji, struktura prezentacji, sztuka prezentacji i dyskusji, autoprezentacja trenera, aktywność grupy, motywacyjne działania szkoleniowcaZasady pracy z grupąRozpoznanie potrzeb uczestników.
5. Programowanie szkoleń.
Struktura programu szkoleniowego- elementy, etapy przygotowania szkolenia – nazwa, cel, program, harmonogram, środki dydaktyczne, materiały szkoleniowe, zasady układania treści szkolenia, przygotowanie konspektu zajęć, przygotowanie szkolenia.
6. Praca z grupą.
Trema i stres w czasie szkolenia, dynamika grupy, opór w grupie, rozpoznawanie typów ludzkich, wzbudzanie zainteresowania tematem szkolenia, trudni uczestnicy szkolenia- jak sobie z nimi radzić.
7. Prezentacje własne uczestników.
Trening umiejętności własnych z analizą metodyczną.
8. Ewaluacja szkoleń.
Metody zbierania danych o potrzebach szkoleniowych, ocena realizacji elementów szkolenia, typy ewaluacji.