Umiejętności interpersonalne w pomocy społecznej

Nazwa szkolenia:   Umiejętności interpersonalne w pomocy społecznej

Szkolenie przeznaczone dla pracowników:  Urzędów Miast i Gmin, MOPS, PCPR, PCPR, DPS, Ośrodków Interwencji Kryzysowej, Ośrodków Socjoterapii, Świetlic Środowiskowych, Punktów Konsultacyjnych 
szczególnie: : urzędników obsługujących klientów/petentów oraz nowych / nowoprzyjętych pracowników

Cel:  doskonalenie i rozwijanie umiejętności interpersonalnych
 
Termin I: 17.10.2018          Miejsce:  Łódź      cena: 429 zł
Termin II: 13.11.2018          Miejsce:  Toruń      cena: 429 zł
Termin III: 04.12.2018          Miejsce:  Kielce     cena: 429 zł
 
Program szkolenia:
  1. SAMOWIEDZA JAKO GŁÓWNY CZYNNIK ROZWOJU JEDNOSTKI:
    – wprowadzenie do problematyki z zakresu kontaktów międzyludzkich – interakcje
    – uwarunkowania poznania społecznego (selekcja, organizacja, interpretacja), uproszczone strategie poznawcze, „etykietowanie” – generalizacja, samosprawdzające się przepowiednie
    – potrzeby realizowane poprzez proces komunikowania się (fizjologiczne, tożsamościowe, społeczne, praktyczne).
  2. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA CHARAKTER RELACJI INTERPERSONALNYCH:
    – zainteresowania, postawy, nastawienie
    – czynniki osobowościowe w procesie porozumiewania się – temperament, rozpoznawanie typów zachowań; zdolności, samowiedza („ja” publiczne i „ja” prywatne), samoocena, samokontrola, autokorekta, sterowanie tożsamością i wrażeniem, optymizm, pesymizm, ekstrawersja, introwersja, zewnątrz- i wewnątrzsterowność
    – autoprezentacja
  3. ASERTYWNOŚĆ:
    – zachowania asertywne i nieasertywne (bierne, agresywne, manipulujące)
    – typy sytuacji, mapa asertywności
    – zastosowanie praktyczne w różnych sytuacjach życiowych: realizacja własnych praw, odmowa, pochwała, krytyka (warunki asertywnej krytyki), ochrona prywatności, komunikowanie własnych emocji, popełnianie błędów
  4. ROLA PROCESÓW EMOCJONALNYCH W KOMUNIKACJI WZAJEMNEJ
    – empatia, „kontrakt pomocowy”
    – inteligencja emocjonalna – rodzaje altruizmu,
    – EQ w pracy i innych rodzajach kontaktów interpersonalnych.
    – oczekiwania i potrzeby w kontaktach międzyludzkich (niezaspokojenie potrzeb)
    – frustracja jako efekt niewykorzystania zdolności.
  5. PROCES KOMUNIKOWANIA SIĘ:
    – model porozumiewania się (współpraca i rywalizacja)
    – właściwości procesu komunikacyjnego, kompetencje komunikacyjne, techniki ingracjacyjne
    – reguły rządzące porozumiewaniem się (status społeczny, role społeczne, odległość, płeć, normy społeczne, kulturowe, religijne),
    – warunki poprawnej komunikacji (aktywne słuchanie, wiarygodność, style konwersacji, precyzja przekazu, intymność i dystans, dominacja, submisja., wyuczona i sytuacyjna bezradność, zachowania prospołeczne)
    – rodzaje komunikacji: komunikacja werbalna i niewerbalna
    – błędne przekonania na temat komunikacji (uprzedzenia, przesądy)
    – pułapki i bariery komunikacyjne (zniekształcenia w procesie komunikacji, rola szumów w informacji, strategie dominacyjne i strategie współpracy, manipulacja)
  6. KONFLIKTY:
    – geneza konfliktów społecznych
    – analiza sytuacji konfliktowej (etapy narastania konfliktu)
    – style reagowania w sytuacji spornej (oczekiwania, osobowość)
    – negocjacje jak sposób rozwiązywania konfliktów (typy negocjacji, cechy dobrego i skutecznego negocjatora)
  7. WŁAŚCIWY DOBÓR AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ.
    – uzdolnienia i uwarunkowania osobowościowe a typ aktywności zawodowej.
    – wpływ właściwego doboru aktywności zawodowej na samorealizację.
    – skuteczność działania a poczucie satysfakcji i efektywności zawodowej
    – analiza sytuacji zadaniowej.
 Po zakończonym szkoleniu uczestnikom wystawiamy certyfikaty
 
Cena szkolenia od uczestnika: to kwota brutto na osobę. Cena zawiera udział w zajęciach dydaktycznych, materiały do zajęć,  serwis kawowy.
 
Informacje i zapisy: 42 632 25 91